
Claus Volter (Nikolaj Lie Kaas) filmrendező a nagy trilógián dolgozik, amelynek középsőt darabját, A gyilkost épp bemutatják a mozik. A kritika Volter filmjét remekműnek titulálja, ám a jegypénztárakhoz nem tódul a közönség, a BOX OFFICE mérhetetlenül alacsony. Voltert ez különösképpen nem izgatja, hiszen – mint mondja – nem az a feladata, hogy a közönség igényeit kielégítse. A problémát az okozza, hogy a dühkitörésekre hajlamos Tonny Jensen (nicsak ez is egy Jensen; Ulrich Thomsen), a szemétválogatással foglalkozó exférj a láthatás jogának felélesztését követően gyerekeit moziba akarja vinni. Mivel a Harry Potterre már nem kapnak jegyet, a remekműként hirdetett filmre kérnek jegyet. A férfi kislánya a filmben felkoncolt kiskutya látványától kikészül, a csonka család felháborodva hagyják el a mozitermet. A férfi az ablakon kidobott pénzét követeli vissza, s miután jogosnak vélt igényei meghallgatásra nem lelnek, dührohamában szétveri a berendezést. Egy szó, mint száz Jensen a néhány szerencsétlennek tűnő fordulat után Volter új filmjének társírói és társrendezői székében találja magát. A közös munka gyümölcseként megszülető Robbanó bomba a káromkodásoktól és a helyszínül használt enteriőr részletes leírásaként használt szakszavaktól hemzsegő őrületes nagy maszlag lesz.
Claus Volter összegyűrt alakjában számos neves rendező felismerhető, talán a legkézenfekvőbb a trilógiákban gondolkozó dán Lars Von Trier, aztán felfedezhető a filmőrült és magának mindent megengedő Quentin Tarantino, Ingmar Bergman sziluettje is felbukkan Volter figurájában és talán az sem elrugaszkodott ötlet, hogy Tarr Béla jegyeit is magán hordozza (a magából vért kilövellő hatalmas bálna alakja mindenesetre félelmetesen emlékezetet engem a Werkmeister harmóniákra).


(Tomas Villum Jensen: Kiságyúk)
(képek: http://www.est.hu/)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése