2009. szeptember 15., kedd

Crocus Gere Bor Hotel – Wine Spa

Az elmúlt hétvégén Villányban, a Crocus Gere Bor Hotel – Wine Spa vinoterápiás wellness központjában töltöttünk bő egy napot. A nagyszülők lejáró üdülési csekkjeit felhasználva ismét egy olyan helyre jutottunk el, ami számunkra totális luxus. A gyönyörű szépen berendezett Mandulás Étteremben egy háromfogásos vacsorát, illetve egy büféreggelit is elfogyaszthattunk. Az étel ízletes volt, ha nem is a legfinomabb, amit életemben ettem (de ez azért is fordulhatott elő, mert kifejezetten olyan ételeket választottam, amit a hétköznapokon nem ehetek). A felszolgálás kifogástalan volt, a pincérek rengeteget meséltek a borokról, illetve egy-egy étel elkészítéséről, összetételéről, eredetéről.
Annak ellenére, hogy az egyik legnevesebb villányi borász vendégei voltunk, nem ittunk sok bort. A vacsorához egy pohár Oportót ittam, és még egy üveg rosét is elfogyasztottunk, illetve hazára is a könnyed roséből vittünk. Rendkívül drágák a Gere borok, a csúcsborok pedig halandó ember számára megfizethetetlenek.
Amikor üdülési csekket akarunk felhasználni, mindig olyan szállást keresünk, ahol wellness is van. Nagyon szeretem a veseleverő jacuzzik felfrissítő hatását, imádok a finn és az infra szauna hőségében, valamint főleg a gőzkabin párájában izzadni. Az ízlésesen megcsinált wellness részlegen ez alkalommal is alaposan kiélhettük magunkat. Azon gondolkodtam ott jártamkor, hogy mekkora igény van Villányban ilyen (ár)színvonalú kényeztetésre, hisz a Bockéknak, sőt – azt hiszem – a Wunderlich Pincészetnek is van hasonló központja. Rövid ottlétünk során szállóvendég akadt, de szerintem messze voltunk a teltháztól, holott a nyár épphogy kimúlt, és szép idő fogadott minket. A wellness részleget pedig rajtunk kívül még egy középkorú pár használta csak. Igaz, azért nem tudtunk szombat estére foglalni szállást, mert aznap egy esküvőt rendeztek a Hotelban. Bele sem merek gondolni, mekkora költséggel járhat egy efféle helyen az esküvő lebonyolítása, még akkor is, ha látszólag kis létszámú lakodalomról lehetett csak szó.
Ha az embernek temérdek pénz állna a rendelkezésre, akkor még különféle masszázsokkal, test- és arckezelésekkel, illetve bor-, aroma- és teafürdőkkel színesítheti hangulatát. Nos nálunk erre szűkös anyagi és időbeli lehetőségünkre hivatkozással szó sem lehetett.
Összességében érdemes volt megnézni Gere Attila komplexumát, profi munka, csak sajnos nem a mi pénztárcánknak való. El tudnék képzelni ott pár napot, mondjuk egyszer egy házassági évfordult ott megünnepelni, amikor nem számít se pénz, se más: finom borokat iszogatva, kényeztetve testet, lelket, szellemet töltődne fel az ember.

Hazafele még Günzer Tamáshoz is betértünk egy sajttál és 2-2 deci finom rosé elfogyasztásának idejére.

(fotók: dr. Jeges-Varga Ferenc)